Asiakkaan tunteminen – miksi pankki kysyy?

Me Säästöpankissa kysymme monenlaisia asioita – paitsi siksi, että laki niin velvoittaa, myös siitä syystä, että tahdomme tuntea asiakkaidemme elämäntilanteen. Asiakastietoja päivitetään säännöllisesti kaikissa asiakaskohtaamisissa. Kyselyt tapahtuvat aina suojattujen yhteyksien kautta, henkilöasiakkaalla useimmin mobiili- tai verkkopankissa.

Näin päivität asiakastietojasi

Pankkeja koskeva lainsäädäntö asiakkaan tuntemisesta

Millaisia kysymyksiä esitämme?

Miksi pankki kysyy poliittisesta vaikutusvallasta ja verovelvollisuudesta? 

Pankkitoiminta perustuu asiakkaan ja pankin väliseen luottamukseen sekä pankkisalaisuuden säilyttämiseen  

Pankin pitää tunnistaa ja tuntea asiakkaansa

Asiakkaan tietojen kysely verkkopankissa ja mobiilissa   

Kysymyksiä ja vastauksia verkkopankki- ja mobiilikyselystä

Pakotteet