Asiakkaan tunteminen – miksi pankki kysyy?

Me Säästöpankissa kysymme monenlaisia asioita – paitsi siksi, että laki niin velvoittaa, myös siitä syystä, että tahdomme tuntea asiakkaidemme elämäntilanteen. Esitämme kysymyksiä asiakassuhteen alussa ja säännöllisin väliajoin asiakkuuden aikana. Kyselyt tapahtuvat aina suojattujen yhteyksien kautta.

Pankkeja koskeva lainsäädäntö asiakkaan tuntemisesta

Millaisia kysymyksiä esitämme?

Miksi pankki kysyy poliittisesta vaikutusvallasta ja verovelvollisuudesta? 

Pankkitoiminta perustuu asiakkaan ja pankin väliseen luottamukseen sekä pankkisalaisuuden säilyttämiseen  

Pankin pitää tunnistaa ja tuntea asiakkaansa

Asiakkaan tietojen kysely verkkopankissa   

Kysymyksiä ja vastauksia verkkopankkikyselystä

Pakotteet