Lisävahvistus tekstiviestillä

Jos käytät paperista avaintunnuskorttia, tarvitset lisävahvistuksen mm. verkkopankin sisäänkirjautumiseen sekä verkkomaksujen vahvistamiseen. Tältä sivulta löydät ohjeet lisävahvistuksen käyttöönottoon. Jos käytössäsi on älylaite, helpommin asiat hoituvat lataamalla Säästöpankki Tunnistus -sovellus.

Tehokkaalla työpisteellä myös talousasioiden hoitaminen sujuu helposti.

Paperisen avaintunnuskortin lisäksi tarvitaan lisävahvistus tekstiviestillä

Kaikkia pankkeja koskevan sääntelyn vuoksi paperinen avaintunnuskortti ei yksistään riitä tunnistautumiseen, vaan sen lisäksi vaaditaan aina lisävahvistus tekstiviestillä mm. seuraavissa palveluissa/tilanteissa:
  • verkkopankin sisäänkirjautuminen
  • verkkopankkimaksujen ja muiden verkkomaksujen vahvistaminen
  • verkossa tai mobiilisovelluksissa tehtävien korttimaksujen vahvistaminen
  • Tunnistus-sovelluksen käyttöönotto ensimmäistä kertaa tai puhelimen vaihdon yhteydessä

Mikäli olet jo aiemmin ottanut käyttöön verkkopankissa maksujen lisävahvistamisen, ei verkkopankin sisäänkirjautumisen lisävahvistus vaadi sinulta mitään toimenpiteitä, vaan aiemmin käyttöönottamasi lisävahvistus-palvelu toimii myös verkkopankin sisäänkirjautumisen ja muiden palveluiden yhteydessä.

Mikäli sinulla ei ole vielä käytössäsi lisävahvistus-palvelua, voit ottaa sen käyttöön verkkopankissasi. 

Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttäjälle

Paperista avaintunnuskorttia käyttäville

Puhelimitse tunnistettuna

Suositus: ota käyttöösi Säästöpankki Tunnistus -sovellus – ja pääset helpommalla

Säästöpankki Tunnistus –sovellus on helpoin, turvallisin ja suositeltavin tapa tunnistautumiseen, verkkopankkiin sisäänkirjautuminen ja maksujen vahvistamiseen. Voit ottaa Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen helposti käyttöön lataamalla sen maksutta älypuhelimeesi sovelluskaupasta (Google Play tai App Store). Käyttäjätunnuksen, salasanan ja paperisen avaintunnuskortin turvaluvun lisäksi Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönotossa edellytetään tekstiviestitse lähetettävän vahvistuskoodin syöttämistä.

Usein kysytyt kysymykset

 

Mitä lisävahvistus tarkoittaa?

Mitä tarvitsen ottaakseni käyttöön lisävahvistamisen tekstiviestillä?

Keitä lisävahvistaminen tekstiviestillä koskee?

Minulla ei ole matkapuhelinta, mitä teen?

Onko avaintunnuskortti poistumassa käytöstä vai voinko käyttää sitä edelleen? 

Aiheuttaako lisävahvistuksen vaatimus muutoksia myös Säästöpankki Tunnistus -mobiilisovelluksen käyttäjille?  

Miten voin muuttaa lisävahvistukseen vaadittavan puhelinnumeroni?  

Ongelmia käytössä?

Saat jatkossa ilmoituksen puhelimeesi, kun vahvistaminen tarvitaan

En saanut turvalukua tekstiviestillä maksua vahvistaessani. Mitä teen?