Usein kysyttyä Säästöpankki Tunnistus -sovelluksesta

Kokosimme avuksesi vastauksia tunnistussovellukseen liittyen. HUOM: säilytäthän jatkossakin myös paperisen avaintunnuskortin - tarvitset sitä esimerkiksi puhelimen vaihdon yhteydessä.

Puhelimen vaihto

Puhelimen vaihdon yhteydessä tehtävää

"Liian monta mobiililaitetta" -virheilmoitus

Miksi en voi käyttää tunnistussovellusta Windows-älypuhelimellani?

Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönotto

Miten otan käyttöön Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen?

Onko minun pakko ottaa Säästöpankin tunnistussovellus käyttöön?

Voinko edelleen käyttää paperista avaintunnuskorttiani?

Otin tunnistussovelluksen käyttööni, mitä teen paperiselle avaintunnuskortilleni?

Muut käyttöongelmat

Tunnistussovelluksessa lukee teksti ''Valmis käytettäväksi'' - Mitä teen seuraavaksi?

Näytölläni lukee teksti "Odotetaan vahvistusta" ja pyörivä rulla. Mitä teen seuraavaksi? 

Puhelimessa näkyy teksti ''Palvelimeen ei saada yhteyttä'' 

Syötin PIN-koodin väärin ja Säästöpankki Tunnistus -sovellus lukkiutui. 

Tunnistussovellus meni lukkoon, voinko käyttää paperista avaintunnuskorttia?

Yritin ottaa tunnistussovelluksen käyttöön verkkopankkitunnuksillani, mutta ne ovat menneet lukkoon. 

Voinko käyttää tunnistussovellusta, jos olen saanut perinteisen paperisella avaintunnuskortilla toimivan tunnistautumisen lukkoon?

Voinko avata lukkiutuneen salasanan tunnistussovelluksella?

Saako lukkiutuneen tunnistussovelluksen auki Lukkiutuneiden verkkopankkitunnusten avaus -palvelulla?

Verkkopankkitunnukseni katosivat

Hukkasin paperisen avaintunnuskorttini / älypuhelimeni, johon olen ladannut tunnistussovelluksen

Yleistä Säästöpankki Tunnistus -sovelluksesta

Mikä on Säästöpankki Tunnistus -sovellus? Mihin tarvitsen sitä?

Millä laitteilla Säästöpankki Tunnistus -sovellus toimii?

Onko tunnistussovelluksen käyttö turvallista?

Maksaako Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttö?

Mitä voin tehdä Säästöpankki Tunnistus -sovelluksella?

Miten tunnistautuminen tunnistussovelluksella tapahtuu?

Miten vahvistan tapahtumia ja maksuja tunnistussovelluksella?

Voiko useampi henkilö käyttää samaa tunnistussovellusta?

Voinko käyttää samaa tunnistussovellusta useammalla laitteella?

Miten poistan tunnistussovelluksen käytöstä?

Miten Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen salasana vaihdetaan?

Mitä teen, jos en muista Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen PIN-koodia?

Biometriikka (kasvojen tai sormenjälkitunnistus)

Mitä biometrinen tunnistus tarkoittaa?

Onko biometrisen tunnistuksen käyttäminen turvallista?

Yhteensopivat laitteet

Voiko samalla laitteella olla useamman henkilön biometriset tunnistautumistiedot?

Uuden sormenjälkitiedon lisääminen

Saako pankki tietoonsa biometriset tietoni?

Voinko käyttää biometrista tunnistusta, jos minulla on Säästöpankki Tunnistus -sovelluksessa useampi eri käyttäjäprofiili?

Missä biometrista tunnistusta voi käyttää?

Miksi en voi vahvistaa biometrisen tunnistuksen avulla maksuja?

Miksi tunnistussovelluksen biometrinen tunnistaminen ei ole käytössä, kun käytän sitä Säästöpankki mobiilisovelluksen yhteydessä?

Mitä eroa on Säästöpankki mobiilisovelluksen biometrisella tunnistuksella ja Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen biometrisella tunnistuksella?

Onko biometrista tunnistusta pakko käyttää?

Miten biometrisen tunnistuksen saa otettua käyttöön?

Biometrisen tunnistuksen poistaminen käytöstä

Voinko kytkeä biometrisen tunnistuksen pois päältä verkkopankissa?

Saitko tekstiviestivahvistuksen Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönotosta?

Sain tekstiviestin vaikka en ole ottamassa Säästöpankki Tunnistus -sovellusta käyttöön, mitä teen?

Sain tekstiviestin tunnistussovelluksen käyttöönoton yhteydessä, mitä teen?

En saanut tekstiviestiä tunnistussovelluksen käyttöönoton yhteydessä, miksi?

Miksi tunnistussovelluksen käyttöönoton yhteydessä lähetetään tekstiviesti?

...