Tunnistussovelluksen otat helposti käyttöön älypuhelimellasi. Tarvitset käyttöönottoon älypuhelimen, Säästöpankin pankkitunnukset paperisen avaintunnuskortin sekä tekstiviestivahvistuspalvelun.
Tunnistussovelluksen käyttöönotto ensimmäistä kertaa:
HUOM! Noudata ohjeita tarkasti kohta kohdalta edeten. Näin varmistat, että käyttöönotto onnistuu.
1. Lataa sovelluskaupasta älypuhelimellesi Säästöpankki Tunnistus -sovellus
2. Aloita tunnistussovelluksen käyttöönotto
- Syötä sovellukseen verkkopankkisi käyttäjätunnus ja salasana. Salasana on 6-8 merkkiä pitkä, jonka olet luonut itse verkkopankkiisi.
- Syötä sovelluksessa pyydetty paperisen avaintunnuskortin turvaluku
- Saat puhelimeesi viestin tekstiviestivahvistuksesta. Viestissä on tunnistussovelluksen käyttöönotossa tarvitsemasi vahvistuskoodi. Syötä se tunnistussovellukseen.
- Määritä tunnistussovelluksellesi oma henkilökohtainen nelinumeroinen PIN-koodi (älä kerro sitä kenellekään äläkä tallenna tai kirjoita sitä mihinkään) sekä anna tunnistussovelluksen käyttäjäprofiilille nimi.
- Seuraavaksi saat tunnistussovelluksen käyttöönottoa koskevan ilmoituksen tekstiviestivahvistuksena.
3. Tunnistussovellus on nyt käytettävissä.
Tunnistussovelluksen käyttöönotto puhelimen vaihdon yhteydessä
HUOM! Noudata näitä ohjeita tarkasti, jos olet jo käyttänyt tunnistussovellusta aikaisemmin ja haluat ottaa sovelluksen käyttöön uudella älylaitteella, esimerkiksi uudella puhelimella.
Ennen käyttöönottoa varmista, että sinulla on käytössäsi:
- matkapuhelin, joka on yhteydessä matkapuhelinverkkoon
- verkkopankin käyttäjätunnus, salasana ja paperinen avaintunnuskortti. Jos olet kadottanut paperisen avaintunnuskortin, voit hakea uuden Säästöpankin konttorista henkilöllisyystodistuksella tai tilata sen laittamalla viestiä pankkiin verkko- tai mobiilipankin kautta.
- lisäksi sinulla tulee olla käytössäsi tekstiviestivahvistuspalvelu. Sen saat käyttöösi verkkopankissa oman nimen alta kohdasta Ota käyttöön lisävahvistaminen tekstiviestillä.
Huomioithan, että Säästöpankki Tunnistus -sovelluksella voi olla maksimissaan kolme käyttäjäprofiilia eli sen voi liittää kolmeen eri älylaitteeseen. Voit tarkistaa käyttäjäprofiiliesi määrän verkkopankissa kohdasta, jossa on oma nimesi (näytön yläreunassa) ja valitsemalla sen alta ”Tunnistussovelluksen asetukset”. Jos käyttäjäprofiilien määrä on enemmän kuin kolme, poista tarpeettomat profiilit (muun muassa vanhat puhelimet) klikkaamalla roskakori-symbolia kyseisen käyttäjäprofiilin perässä.
- Asenna tunnistussovellus puhelimellesi.
1. Löydät sovelluksen Apple App Storesta ja Googlen Play Kaupasta hakusanalla ”Säästöpankki Tunnistus”.
2. Asenna sovellus ja avaa se.
- Kun olet ladannut sovelluksen, aloita sovelluksen käyttöönotto puhelimellasi:
1. Syötä tunnistussovellukseen verkkopankkisi käyttäjätunnus ja salasana sekä paperisen avaintunnuskortin turvaluku.
2. Saat puhelimeesi tekstiviestin, jossa on tunnistussovelluksen käyttöönotossa tarvittava vahvistuskoodi. Syötä vahvistuskoodi tunnistussovellukseen ja paina ”Jatka”.
3. Määritä tunnistussovelluksellesi oma henkilökohtainen nelinumeroinen PIN-koodi sekä anna tunnistussovelluksen käyttäjäprofiilille nimi.
Huom! Älä koskaan kerro PIN-koodia kenellekään, älä myöskään tallenna sitä puhelimeen tai kirjoita sitä muistilapulle.
4. Saat tekstiviesti-ilmoituksen tunnistussovelluksen käyttöönotosta.
- Tunnistussovellus on nyt käytettävissäsi.
Mikäli tunnistussovelluksen käytössä tulee ongelmia, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Ja muistahan edelleen säilyttää paperisen avaintunnuskorttisi turvallisessa paikassa!