Usein kysyttyä Säästöpankki Tunnistus -sovelluksesta

Miten otan Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöön? Miten käytän sovellusta? Kokosimme avuksesi vastauksia tunnistussovellukseen liittyen.

HUOM: kun olet ottanut sovelluksen käyttöösi, säilytäthän silti paperisen avaintunnuskortin - tarvitset sitä esimerkiksi puhelimen vaihdon yhteydessä.

Kuvalliset ohjeet Säästöpankki TunnistUS -sovelluksen käyttöön (pdf)

Ongelmia käytössä?

Tunnistussovelluksessa lukee teksti ''Valmis käytettäväksi'' - Mitä teen seuraavaksi?

Näytölläni lukee teksti "Odotetaan vahvistusta" ja pyörivä rulla. Mitä teen seuraavaksi? Yritän käyttää Säästöpankki Tunnistus -sovellusta kirjautumiseen. 

Puhelimen näytöllä näkyy teksti ''Palvelimeen ei saada yhteyttä'' - Mitä teen? 

Kun yritän lisätä laitteen, sovellus herjaa ''Liian monta mobiililaitetta'', mitäs sitten?

Syötin PIN-koodin väärin ja Säästöpankki Tunnistus -sovellus lukkiutui. Mitä teen?

Tunnistussovellus meni lukkoon, voinko silti käyttää paperista avaintunnuskorttia normaalisti?

Yritin ottaa tunnistussovelluksen käyttöön verkkopankkitunnuksillani, mutta ne ovat menneet lukkoon. Mitä teen?

Voinko käyttää tunnistussovellusta, jos olen saanut perinteisen paperisella avaintunnuskortilla toimivan tunnistautumisen lukkoon?

Voinko avata lukkiutuneen salasanan tunnistussovelluksella?

Saako lukkiutuneen tunnistussovelluksen auki Lukkiutuneiden verkkopankkitunnusten avaus -palvelulla?

Verkkopankkitunnukseni katosivat, mitä teen?

Mitä teen, jos hukkaan paperisen avaintunnuskorttini tai älypuhelimeni, johon olen ladannut tunnistussovelluksen?

Miksi en voi käyttää tunnistussovellusta Windows-älypuhelimellani?

Yleistä Säästöpankki Tunnistus -sovelluksesta

Mikä on Säästöpankki Tunnistus -sovellus? Mihin tarvitsen sitä?

Millä laitteilla Säästöpankki Tunnistus -sovellus toimii?

Onko tunnistussovelluksen käyttö turvallista?

Maksaako Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttö?

Mitä voin tehdä Säästöpankki Tunnistus -sovelluksella?

Miten tunnistautuminen tunnistussovelluksella tapahtuu?

Voinko käyttää tunnistussovellusta Säästöpankki mobiilisovelluksessa?

Miten vahvistan tapahtumia ja maksuja tunnistussovelluksella?

Voiko useampi henkilö käyttää samaa tunnistussovellusta?

Voinko käyttää samaa tunnistussovellusta useammalla laitteella?

En enää halua käyttää tunnistussovellusta. Miten poistan sen käytöstä?

Miten toimin, jos haluan vaihtaa Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen salasanan?

Mitä teen, jos en muista Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen PIN-koodia?

Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönotto

Miten otan käyttöön Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen?

Onko minun pakko ottaa Säästöpankin tunnistussovellus käyttöön?

Voinko edelleen käyttää paperista avaintunnuskorttiani?

Otin tunnistussovelluksen käyttööni, mitä teen paperiselle avaintunnuskortilleni?

Miten toimin Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen kanssa, kun vaihdan puhelinta?

Biometriikka Säästöpankki Tunnistus -sovellukseen

Olen hukannut älypuhelimeni, jossa oli Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen biometrinen tunnistus käyttöönotettuna, mitä teen?

Mitä biometrinen tunnistus tarkoittaa?

Onko biometrisen tunnistuksen käyttäminen turvallista?

Onko biometrisella tunnistamisella tehty kirjautuminen ja tapahtumien vahvistaminen riittävän pätevää?

Millaisella laitteella voin ottaa käyttöön biometrisen tunnistamisen toiminnon?

Miksi sormenjälkitunnistuksen käyttö ei onnistu laitteellani, vaikka se täyttää edellä kuvatut vaatimukset

Saanko ottaa biometrisen tunnistamisen käyttöön yhteiskäyttöisillä laitteilla?

Saanko ottaa biometrisen tunnistamisen käyttöön, jos laitteellani on muidenkin henkilöiden sormenjälki- ja/tai kasvojentunnistuksen tietoja?

Saanko luovuttaa laitteen, johon olen ottanut kasvojentunnistuksen käyttöön, toiselle henkilölle?

Mitä tapahtuu, jos laitteelleni lisätään uusi sormenjälkitieto?

Saako pankki tietooni biometriset tunnisteeni (sormenjälki- ja kasvojenpiirteet)?

Voinko käyttää biometrista tunnistusta, jos minulla on Säästöpankki Tunnistus -sovelluksessa useampi eri käyttäjäprofiili?

Missä biometrista tunnistusta voi käyttää?

Miksi en voi vahvistaa biometrisen tunnistuksen avulla maksuja?

Miksi tunnistussovelluksen biometrinen tunnistaminen ei ole käytössä, kun käytän sitä Säästöpankki mobiilisovelluksen yhteydessä?

Mitä eroa on Säästöpankki mobiilisovelluksen biometrisella tunnistuksella ja Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen biometrisella tunnistuksella?

Onko biometrista tunnistusta pakko käyttää?

Miten biometrisen tunnistuksen saa otettua käyttöön?

Voiko biometrisen tunnistuksen ottaa pois käytöstä, jos sen on ottanut käyttöön?

Voinko kytkeä biometrisen tunnistuksen pois päältä verkkopankissa?

Saitko tekstiviestivahvistuksen Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönotosta?

Sain tekstiviestin vaikka en ole ottamassa Säästöpankki Tunnistus -sovellusta käyttöön, mitä teen?

Sain tekstiviestin tunnistussovelluksen käyttöönoton yhteydessä, mitä teen?

En saanut tekstiviestiä tunnistussovelluksen käyttöönoton yhteydessä, miksi?

Miksi tunnistussovelluksen käyttöönoton yhteydessä lähetetään tekstiviesti?

...